Головна сторінка

Райдержадміністрація
  • Нормативно-правова база
  • Звернення громадян
  • Обговорення конституції
  • Економіка
  • Райдержадміністрація – Генплани
  • Бюджет
  • Сільське господарство
  • Підприємництво
    Центр надання адмінпослуг
  • Регуляторна політика
  • Земельні відносини
  • Освіта
  • Культура
  • Соціальний захист населення
    Вивчення громадської думки
  • Реагування на критику ЗМІ
  • Фізична культура та спорт
    Туризм
    Правова допомога
  • Державний реєстр виборців
  • Відділ статистики інформує
  • Реформи в Україні
  • Громадська рада при голові РДА
  • Публічна інформаціія
  • Каталог послуг
  • Очищення влади
  • Мобілізація
  • Контрактна служба
  • Децентралізація влади
  • Запобігання проявам корупції
  • Енергоефективність
  • Центр зайнятості інформує

    АРХІВ НОВИН

    « Травень 2017 »
    Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        

    ІВАНИЧІ

    telefon doviru

    dytacha liniy

    Nove po sybsudiyx

    dracs

    Departament finansiv

    ustyzy

    14-OMBR-001s03

    22072009

    Krym ce Ukraina

    0

    prozorro

    datagovua

    e-deklar

    Середа, 04 березня 2015 10:56

    Децентралізація влади

    Автор 
    Оцініть матеріал!
    (1 Голосувати)

     

     

    √Офіс реформ у Волинській області

     

     

     

    √Децентралізація (відеоінформація)

    √Володимир Гройсман: Необхідно продовжувати децентралізацію у будівельній та земельній сферах

    √Європейський Союз виділив 97 млн. євро на підтримку децентралізації в Україні – сторони підписали відповідну угоду

    √Цього року в об’єднаних громадах мають запрацювати пілотні моделі максимального наближення адміністративних послуг до людей, – В’ячеслав Негода

    √Самодостатність – головний фактор для об’єднання громад

    √Спроможні та ініціативні громади отримають плоди децентралізації – експерти волинського офісу реформ

    √Курс на посилення економічної спроможності об’єднаних громад

    √Про об’єднані територіальні громади – у форматі відвертої розмови

    √Уряд виділяє 1 мільярд гривень об’єднаним територіальним громадам

    √Децентралізація в дії: триває процес передачі на місця функцій з надання адміністративних послуг

    √Більше коштів субвенції із Держбюджету-2016 отримають громади, що об’єднались із сільськими територіями, – Геннадій Зубко

    √Дуже важливо об’єднатися навколо ідеї децентралізації – Президент

    √Не боятися брати на себе відповідальність

    √Володимир Гунчик: об’єднаним територіальним громадам – «зелене світло»

    √Децентралізація – стратегія національного успіху

    √Мінрегіон запропонував обговорити законопроект щодо засад та порядку вирішення питань адмінтерустрою

    √Децентралізація. Що далі?

    √Децентралізація на Волині. Дослідження

    √Кабмін реформує структури ОДА відповідно до вимог децентралізації, – Геннадій Зубко

    √Децентралізацію в Україні зупинити вже неможливо

    √Володимир Гройсман: Фінансова децентралізація забезпечила нові ресурси для розвитку місцевого самоврядування

    √Асоціація районних та обласних рад закликає депутатів підтримати децентралізацію

    √Про актуальне – із об’єднаними громадами

    √Обговорили питання децентралізації

    √Володимир Гройсман назвав основні завдання щодо реформи децентралізації на 2016 рік

    √Громада Луцька самостійно контролюватиме будівництво у місті, – Геннадій Зубко

    √Децентралізація: на Волині триває інформаційна кампанія

     

    √ЗАКОН УКРАЇНИ Про добровільне об’єднання територіальних громад

     

    √Карта Іваничівського району

    √Карта Волинської області

    √АНАЛІТИЧНА ЗАПИСКА щодо Іваничівської спроможної територіальної громади (адміністративний центр – смт Іваничі)

    √АНАЛІТИЧНА ЗАПИСКА щодо Литовезької спроможної територіальної громади (адміністративний центр – с.Литовеж)

    √АНАЛІТИЧНА ЗАПИСКА щодо Павлівської спроможної територіальної громади (адміністративний центр – с.Павлівка)

    √АНАЛІТИЧНА ЗАПИСКА щодо Поромівської спроможної територіальної громади (адміністративний центр – с.Поромів)

     

    √Федір Войтюк: «Держава не змушує об’єднуватись, вона відкриває можливості для того, аби громади могли більше отримувати доходів і, відповідно, на свій розсуд ними розпоряджатися»

    √Можливості розвитку малих громад в умовах децентралізації влади

     

    Добровільне об’єднання громадян – один із головних принципів децентралізації влади

    Сьогодні українське суспільство вимагає нового підходу у передачі владних повноважень на місця, тобто нам потрібно побудувати нову модель об’єднання територіальних громад шляхом із низу до верху – наголосив під час наради із розгляду бюджетів усіх рівнів заступник голови облдержадміністрації Сергій Кошарук. – Відтак слід створити відповідну мотивацію для громад.

    Тож, за словами Сергія Дмитровича, ті громади, які об’єдналися першими, отримають із цього певну вигоду при розподілі бюджетів.

    Загалом же про виконання бюджетів усіх рівнів  розповів директор департаменту фінансів облдержадміністрації Ігор Никитюк:

    Працівники департаменту фінансів провели перевірки щодо формування бюджетів у районах. Спільною проблемою для всіх районних бюджетів є те, що не в повному обсязі закладено кошти на виплату заробітної плати для бюджетних установ.

    Представники Ковельської, Турійської та Рожищенської райдержадміністрацій розповіли про напрацювання щодо децентралізації влади у своєму районі. Зокрема, голова Ковельської райдержадміністрації Віктор Козак відмітив позитивні моменти у процесі об’єднання територіальних громад, акцентуючи увагу на передачі владних повноважень та фінансовій складовій. Разом із тим, його цікавили питання щодо призначення керівників новостворених громад, процедура громадського обговорення процесу об’єднання тощо.

    Сергій Кошарук наголосив: при об’єднанні сільських та селищних рад варто врахувати історичну складову. Зокрема, й у Ковельському районні. Також важливо взяти до уваги зміни у законодавстві, які дозволяють приєднуватися ще й до міських рад.

    Суть децентралізації влади в тому, що повноваження будуть передані на місця, але виконуватися ці повноваження повинні професійно, – зазначив заступник голови облдержадміністрації.

    Керівник виконавчої гілки влади Турійського району Орест Василишин наголосив, що вже перспективний план розвитку території Турійщини вже готовий, а відтак громадськість району з розумінням ставиться до процесу децентралізації, за умови, якщо він відбуватиметься рівномірно та одночасно по свій території області.

    Окрім того, заступник голови облдержадміністрації Сергій Кошарук поінформував про використання коштів із фонду регіонального розвитку. За його словами, розподіл коштів буде відбуватися за принципом 80 % на 20 %. Більша частина коштів буде розділятися пропорційно до кількості населення, а 20% – до рівня соціально-економічного розвитку регіонів.

    Для ефективного розвитку територіально-адміністративної одиниці потрібно шукати інвесторів та працювати над проектами, передбачаючи у місцевому бюджеті співфінансування, – наголосив Сергій Дмитрович.

    Підсумовуючи сказане під час наради, перший заступник голови облдержадміністрації Сергій Кудрявцев звернувся до представників районів із проханням у подальшому запрошувати до участі у таких нарадах ще й сільських голів, позаяк процес децентралізації влади безпосередньо стосується місцевого самоврядування.

    Відділ інформаційної політики облдержадміністрації.

     

    Питання децентралізації влади

    На майданчику Верховної Ради України під головуванням керівника парламенту В. Гройсмана буде створено спільну команду за участі представників Президентата Кабінету Міністрів, яка займеться питаннями децентралізації влади. Про це заявив Голова Верховної Ради України В. Гройсман в інтерв’ю тижневику «Дзеркало тижня».

    «На сьогодні вже є спільне рішення, підтримане і Кабінетом Міністрів, і Президентом, – створити на майданчику парламенту одну спільну команду, яка займеться децентралізацією», – сказав Голова Верховної Ради.

    Відповідаючи на запитання щодо створення єдиного центру прийняття рішень щодо реформи, В. Гройсман зазначив: «Рішення вже прийнято. Глава цього центру, групи, називайте, як хочете, – перед вами. У мене два заступника: віце-прем’єр Г. Зубко та заступник глави Адміністрації Президента В. Ковальчук».

    При цьому В. Гройсман нагадав, що децентралізація передбачає і внесення змін до Конституції України. «Це завдання, яке потрібно вирішити, – зазначив він. – І я зроблю все можливе, щоб його виконати. І повірте, на сьогодні це найоптимальніший і найможливіший варіант. Команда буде працювати професійно і швидко».

    Керівник парламенту також нагадав, що з метою систематизації роботи Верховної Ради розроблено проект плану законодавчого забезпечення реформ. «Ми разом з депутатами повинні систематизувати роботу над законодавством, планом законодавчого забезпечення реформ, його календарним планом, щоб можна було планувати свою діяльність і займатися корисною і ефективною законотворчістю, а не балаканиною. Всі – і в апараті Верховної Ради, і в залі, – повинні працювати професійно і чітко», – підсумував він.

    В. Гройсман також наголосив на важливості забезпечення прозорості й системності внутрішньопарламентських процедур. «Я знаю, як зробити роботу і апарату парламенту, і комітетів ефективною, – заявив він. – Досвід у мене є. І я буду це робити, поки тут працюю» (Офіційний портал Верховної Ради України (http://iportal.rada.gov.ua). – 2015. – 6.03).

     

    Володимир Гунчик: у разі об’єднання громад, їхні ресурси помітно зростуть

    За об’єднанням громад – майбутнє. Саме в такий спосіб їм вдасться утримувати себе на належному рівні та вирішувати актуальні й злободенні питання. Усвідомлюючи перспективу об’єднання й воліючи мінімізувати фінансові загрози, що постали перед невеликими громадами, голова облдержадміністрації Володимир Гунчик звернувся до Президента України Петра Порошенка.

    У листі керівник виконавчої гілки влади в області наголосив, що підписання відповідного закону помітно підсилить фінансові можливості громад, а відтак стане поштовхом до подальшого розвитку: «Верховною Радою України 5 лютого цього року ухвалено Закон України „Про добровільне об’єднання територіальних громад”. Враховуючи норми чинного бюджетного законодавства щодо визначення доходних та витратних повноважень бюджетів об’єднаних територіальних громад на рівні бюджетів міст обласного значення, реалізація цього закону дає шанс на створення в Україні громад із достатнім ресурсом не лише на власне утримання, але і для розвитку місцевої інфраструктури».

    Варто нагадати, що впродовж лютого 2015 року волиняни активно обговорювали закон. Відповідний процес триває й нині. А відтак, наголошує в листі до Петра Порошенка Володимир Гунчик: «розуміння необхідності об’єднання ресурсів сіл, селищ та малих міст є не лише на державному рівні, але і на рівні районів та значної кількості конкретних громад. Особливо це стосується регіонів поліської зони, зокрема і Волинської області». А позаяк у 20 % бюджетів територіальних громад області фінансові ресурси цьогоріч, із огляду на низьку чисельність населення та відсутність економічної активності, є недостатніми навіть для утримання апаратів відповідних рад, то, зазначається у листі, «такі органи влади за жодних умов не зможуть бути ефективними, а їх об’єднання є одним із перших кроків до децентралізації влади і адміністративних функцій».

    Як аргумент на користь запровадження практики об’єднання громад – конкретні цифри. Так голова облдержадміністрації акцентує, що лише за попередніми розрахунками, якщо в нинішніх умовах ресурси бюджетів громад базового рівня на реалізацію власних повноважень складають в області не більше 50 млн грн, то за умови проведення об’єднання громад такі ресурси зростуть більш ніж утричі.  При цьому «додаткові ресурси отримають як фінансово самодостатні громади, так і громади з низькою доходною спроможністю через механізм міжбюджетного вирівнювання з Державного бюджету».

    А позаяк об’єднання громад відповідно до норми чинного законодавства триватиме не менше 5-6 місяців, варто було би пришвидшити процес. Саме з відповідним проханням і звернувся голова облдержадміністрації до Президента України: «З метою завершення процесу об’єднання громад до кінця цього року, прошу Вас, шановний Петре Олексійовичу, підписати відповідний закон та доручити відповідним центральним органам виконавчої влади якнайшвидше забезпечити методичне та фінансове забезпечення його реалізації».

    Відділ інформаційної політики облдержадміністрації.

     

    Роз’яснення щодо змін до Конституції України на реалізацію Реформи місцевого самоврядування та курсу Уряду на децентралізацію влади в Україні

    Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України підготовлено пропозиції щодо змін до Основного Закону (Конституції) України.

    Пропозиції підготовлені на реалізацію реформи місцевого самоврядування, Концепцію (http://minregion.gov.ua/) якої було схвалено Урядом 1 квітня 2014 р. Необхідність таких змін обумовлена тим, що саме Конституція визначає основи системи влади, і без відповідних змін провести реформу неможливо.

    Основні зміни передбачають:

    -Запровадження трьохрівневої системи адміністративно- територіального устрою України – область, район, громада з повсюдністю місцевого самоврядування;

    -Передачу функцій виконавчої влади від місцевих адміністрацій виконавчим органам рад відповідного рівня;

    -Розподіл повноважень між органами місцевого самоврядування за принципом субсидіарності і наділення саме громад максимально широким колом повноважень;

    -Чітке забезпечення повноважень органів місцевого самоврядування необхідними фінансовими ресурсами, в тому числі через їх участь в загальнодержавних податках;

    -Ліквідація державних адміністрацій і створення натомість державних представництв з тільки контрольно-наглядовими і координаційними, а не виконавчими функціями

    Пропозиції щодо змін до Основного закону підготовлені Мінрегіоном на основі:

    а) положень Європейської Хартії місцевого самоврядування;

    б) пропозицій вітчизняних експертів (напрацювання Конституційної асамблеї, Конституційної комісії парламенту, груп експертів в області конституційного права і місцевого самоврядування);

    в) з врахуванням позиції польських експертів, які мають успішний досвід впровадження реформи місцевого самоврядування.

    Серед питань, які узгоджувались в дискусіях українських та польських експертів:

    • наскільки запропонована модель змін до Конституції (з урахуванням українських реалій) відповідає практичному досвіду польських колег (що реально працює і як не припуститися помилок у процесі формування законодавчого підґрунтя для реалізації реформи);

    • яким має бути ступінь деталізованості тексту (у польській Конституцій виклад дуже лаконічний, в українських традиціях недостатня деталізованість може призвести до різних тлумачень).

    Пропозиції вносились з урахування обмеження на зміни у першому розділі Конституції. Такі зміни можуть бути внесені тільки шляхом референдуму, що призвело б до суттєвого сповільнення конституційних перетворень (так, у польській Конституції існує поняття територіального самоврядування, яке діє на рівні громад (гмін), районів (повятів) і регіонів (воєводств). В українській Конституції закріплене поняття місцевого самоврядування, яке не може бути змінене без внесення відповідних змін у перший розділ Основного Закону).

    КЛЮЧОВІ ЗМІНИ стосуються розділів IX (Адміністративно-територіальний устрій) і XI (Місцеве самоврядування), які викладені в новій редакції. Пропонуються також деякі зміни в розділи IV (Верховна Рада), V (Президент України), VI (Кабінет Міністрів. Інші органи виконавчої влади).

    1. У статті 132 (розділ IX) закріпляється ПРИНЦИПИ децентралізації у здійсненні державної влади, повсюдності та спроможності місцевого самоврядування, сталого розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

    2. У статті 133 (розділ IX) чітко визначено ТРЬОХРІВНЕВУ СИСТЕМУ АДМІНІСТРАТИВНО-ТЕРИТОРІАЛЬНОГО УСТРОЮ – три види адміністративно-територіальних одиниць: регіони, райони, громади (було: Автономна Республіка Крим, області, райони, міста, райони в містах, селища і села). Також дано ВИЗНАЧЕННЯ ГРОМАДИ (Громадою є утворена в порядку, визначеному законом, адміністративно-територіальна одиниця, яка включає один або декілька населених пункти (село, селище, місто), а також прилеглі до них території).

    3. Стаття 140 (розділ XI) викладена в новій редакції. В ній передбачено УТВОРЕННЯ ВИКОНАВЧИХ ОРГАНІВ ВЛАДИ РАЙОННИМИ ТА ОБЛАСНИМИ РАДАМИ і закріплено ПРИНЦИП СУБСІДІАРНОСТІ при розмежуванні повноважень у системі органів місцевого самоврядування та Іх виконавчих органів різних рівнів.

    4. В статті 141 (розділ XI) визначається порядок формування рад відповідного рівня. Пропонується обмежити СТРОК ПОВНОВАЖЕНЬ рад та їхголів п’яма роками.

    5. У цій статті також визначено ПОРЯДОК ФОРМУВАННЯ ВИКОНАВЧИХ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ НА РАЙОННОМУ ТА ОБЛАСНОМУ РІВНЯХ: «Голови районної та обласної рад обираються відповідними радами та очолюють виконавчий комітет ради. Районна та обласна рада за поданням обраного голови формує склад виконавчого комітету ради».

    6. Стаття 142 (розділ XI) визначає МАТЕРІАЛЬНІ ТА ФІНАНСОВІ ОСНОВИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ. Тут закріплене право місцевого самоврядування на частку загальнонаціональних податків.

    Принциповим є момент чіткої фіксації норми, що «обсяг фінансових ресурсів органів місцевого самоврядування відповідає повноваженням, передбаченим Конституцією та законами».

    Також закріплено, що «витрати органів місцевого самоврядування, що виникли внаслідок рішень органів державної влади, компенсуються державою».

    7. У статті 143 (розділ XI) визначено розмежування ВЛАСНИХ І ДЕЛЕГОВАНИХ ПОВНОВАЖЕНЬ органів місцевого самоврядування. При цьому пропонується не деталізувати в Конституції повноваження, залишивши визначення вичерпного їх переліку на рівні відповідного Закону. Зафіксовано, що «держава фінансує здійснення цих (делегованих) повноважень у повному обсязі за рахунок коштів Державного бюджету України або шляхом віднесення до місцевого бюджету у встановленому законом порядку окремих загальнодержавних податків, передає органам місцевого самоврядування відповідні об’єкти державної власності».

    8. З попередньої статті вилучено, що «органи місцевого самоврядування з питань здійснення ними повноважень органів виконавчої влади підконтрольні відповідним органам виконавчої влади». Тепер ОМС ВІДПОВІДАЛЬН ТІЛЬКИ ПЕРЕД ЗАКОНОМ (ст. 144 – «Рішення органів місцевого самоврядуванням з мотивів Їх невідповідності Конституції і законам України в порядку і строки, визначені законом зупиняються головами відповідних державних представництв з одночасним зверненням до суду»)

    9. Новою є СТВОРЕННЯ МІСЦЕВИХ ДЕРЖАВНИХ ПРЕДСТАВНИЦТВ, замість місцевих державних адміністрацій. У статті 118 (розділ VI) зазначено: «Виконавчу владу в областях і районах, місті Києві та у Севастополі здійснюють голови державних представництв» (фактично префектів).

    У цій статті також пропонується наділити Президента України повноваженнями ПРИЗНАЧАТИ ТА ЗВІЛЬНЯТИ ГОЛІВ ДЕРЖАВ НИХ ПРЕДСТАВНИЦТВ. Оскільки основною Їх функцією є нагляд за дотриманням закону в регіонах, логічним є Їхня підзвітність Президентові як гаранту Конституції. Натомість для забезпечення балансу влад передбачена відповідальність та підконтрольність голів державних представництв Кабінету Міністрів України. У той же час дане питання є теж дискусійним, і остаточне рішення залежить від того, як визначаться законодавці щодо розподілу функцій в трикутнику Верховна Рада – Кабінет Міністрів – Президент. Допустимим є наділення правом призначення і звільнення голів як Кабінету Міністрів, так і Президента.

    10. У статті 119 (розділ VI) визначені ПОВНОВАЖЕННЯ ГОЛІВ РАЙОННИХ ТА ОБЛАСНИХ ДЕРЖАВНИХ ПРЕДСТАВНИЦТВ

    Всього передбачено чотири сфери повноважень, серед яких – нагляд за відповідністю актів органів місцевого самоврядування Конституції та законам України, координація роботи територіальних і центральних органів виконавчої влади та координація роботи усіх органів влади на місцях в умовах надзвичайного та воєнного стану.

    Передбачено (знову ж таки з метою забезпечення балансу влад), що «рішення голів державних представництв, що суперечать Конституції та законам України, можуть бути відповідно до закону скасовані Кабінетом Міністрів України».

    11. Відповідно деякі зміни також пропонуються до розділів IV (Верховна Рада) і V (Президент України). Принциповим є ВИЛУЧЕННЯ З ПОВНОВАЖЕНЬ ВЕРХОВНОЇ РАДИ (стаття 85, розділ IV) ТИХ, ЯКІ НЕ Є ПОЛІТИЧНИМИ і мають бути віднесені до повноважень відповідних органів виконавчої влади:

    • «призначення чергових та позачергових виборів до органів місцевого самоврядування». Натомість зафіксовано, що призначення місцевих виборів має відбуватись автоматично при виникненні правових підстав – питання не носить політичного характеру (стаття 141 розділ XI)

    • «утворення і ліквідація районів, встановлення і зміна меж районів і міст, віднесення населених пунктів до категорії міст, найменування і перейменування населених пунктів і районів» – це теж не політичне питання і за своєю природою воно має бути віднесене до повноважень Кабінету Міністрів (стаття 116, п. 2.1.)

    Прийняття відповідних змін до Конституції забезпечить правову основу для схвалення низки законодавчих актів, необхідних для реалізації реформи місцевого самоврядування. Серед законопроектів, які вже готуються нова редакція закону про місцеве самоврядування, закон про місцеві державні представництва, зміни до бюджетного кодексу, зміни до низки законодавчих актів, які визначають розподіл повноважень між виконавчими органами влади і органами місцевого самоврядування, а також Їх розподіл між органами місцевого самоврядування різного рівня.

    Переглядів 3262 Останнє редагування Понеділок, 12 грудня 2016 16:18
    Розробка: Відділ інформаційних технологій
    апарату Волинської облдержадміністрації
    Інформаційне наповнення:
    Іваничівська районна державна адміністрація
    Усі права на матеріали, розміщені на цьому сайті, належать Іваничівській райдержадміністрації.
    Адреса: 45300, смт Іваничі, вул. Грушевського, 13 факс (03372) 2-18-68, E-mail: info@ivaadm.gov.ua
    © 2012 ivaadm.gov.ua